ΨΑΡΟΦΑΓΙΑ / FISHEATING

Ελένη Ψυχούλη / Eleni Psichouli

Για να βλέπεις καλύτερα στο σκοτάδι…

Η γατίσια όραση είναι ίσως το ελάχιστο δώρο μιας τσιπούρας στον οργανισμό μας. Κάτω από το ιατρικό μικροσκόπιο, η ψαροφαγία αποδεικνύεται ο βράχος που πάνω του σπάνε τα μούτρα τους οι χειρότερες από τις αρρώστιες των καιρών.

Όταν ήμασταν μικροί, η παραίνεση του “φάε το μπαρμπούνι σου που κάνει καλό στα μάτια”, δεν ήταν ικανή να μας συμφιλιώσει με τα απειλητικά κοκκαλάκια που είχαν την τάση να “κάθονται” στο λαιμό. Εξ’ άλλου, η παιδική μας, ολόλαμπρη όραση δεν είχε τόση ανάγκη από τονωτικά. Οι τελευταίες, όμως, μελέτες του Χάρβαρντ πάνω σε άτομα 60-80 ετών, απέδειξε ότι όσοι έτρωγαν το ψαράκι τους δύο φορές την εβδομάδα είχαν τις μισές πιθανότητες να παρουσιάσουν εκφύλιση του οπτικού νεύρου. Η νεότερη ιατρική έχει αποδείξει πως τα φρούτα της θάλασσας μπορούν να αποβούν ένας εξαιρετικός σύμμαχος της καλής υγείας και τα άτιμα κοκκαλάκια δεν είναι δικαιολογία για να τα εντάξουμε στο πυρ το εξώτερο της διατροφής μας, όσο στην αγορά κυκλοφορεί μια γλώσσα, η μια σφυρίδα σε φιλέτο. Ένας ψάρι την εβδομάδα, λοιπόν, κάνει πέρα τη γεροντική άνοια, ρίχνει την πίεση, τονώνει την καρδιά και συμμαχεί με τις λεπτές γραμμές μιας σιλουέτας. Όταν οι ειδικοί διαπίστωσαν πως οι γιαπωνέζοι και οι λάπονες που τρέφονται κυρίως με ψάρι, είχαν μειωμένες επαφές με τις καρδιακές προσβολές, έψαξαν το θαύμα των Ω3 λιπαρών πίσω από την πραγματικότητα. Τα λιπαρά οξέα, λοιπόν, είναι ουσίες πρόδρομες των προσταγλαδινών ορμονών που αποτελούν δομικά στοιχεία των κυττάρων, είναι απαραίτητα για τη σύνθεση πολλών ορμονών, για την ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος, την καλή κατάσταση του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών, έχουν ευεργετική επίδραση στην καρδιά, τις δερματοπάθειες και την αρθρίτιδα και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Τα ίδια λιπαρά προστατεύουν τη μέλλουσα μητέρα από τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού, από την επιλόχια κατάθλιψη και επηρεάζουν το σωστό βάρος του εμβρύου. Μια έρευνα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας σε ασθενείς με Αλτσχάιμερ, απέδειξε ότι όσοι έβαλαν το ψάρι στη διατροφή τους μείωσαν κατά 70% την παραγωγή των πλακών αμυλοειδούς που προκαλούν τον εκφυλισμό της αρρώστιας.

Από πού φαίνεται το καλό το ψάρι;

Μια σαρδέλα ή ένας τόνος που καταναλώνονται δίπλα στο κύμα των διακοπών κατευθείαν από το δίχτυ του ψαρά είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να συμβεί στον οργανισμό μας. Ωστόσο, η πόλη δεν αγαπάει το φρέσκο ψάρι, το οποίο χρειάζεται τουλάχιστον τρεις μέρες για να φτάσει από τον βυθό στο πιάτο μας, κι αφετέρου, μας λέει και πολλά ψέματα. Εκτός κι αν έχεις τον δικό σου άνθρωπο και ψαρά που θα σε προστατέψει από τις κακοτοπιές, ποτέ δεν ξέρεις αν η πελαγίσια τσιπούρα έχει δει ποτέ της το άγριο πέλαγος κι όχι μόνο τα περιορισμένα τετραγωνικά μιας ιχθυοκαλλιέργειας, αν το μπαρμπούνι που σου συστήνουν σαν υδραίικο μιλάει άπταιστα ινδικά ή μαροκινά, αν το “σπαρταριστό” λαυράκι δεν είχε πέσει προηγουμένως στη χειμερία νάρκη μιας κατάψυξης. Σ’ αυτή την περίπτωση, το φρεσκοκατεψυγμένο με ονοματεπώνυμο, είναι εγγύηση. Η άμεση ψύξη παγώνει στη σάρκα του όλα τα πολύτιμα στοιχεία και αφετέρου, καθαρισμένο και έτοιμο για χρήση, είναι πολύτιμος σύμμαχος της βιαστικής εργαζόμενης νοικοκυράς.

περισσότερα για τη ψαροφαγία εδω

συνταγή για ψάρι εδώ

συνταγή για ψαρόσουπα εδώ

IMG_1511

To see better in the dark…

Feline eyesight is probably the minimum gift of the sea bream to our organism. Under the microscope, fish eating is after all the rock on which the worst of the sicknesses of all times snap their face.

When we were young, the admonition to “eat mullet for the good of our eyesight,” was not able to reconcile us with the menacing bones which tended to “scar” us in the throat. Beside that, our brilliant vision as children was not so much in need of stimulants. However, Harvard studies on people 60-80 years old showed that those who ate fish two times per week were half as likely to develop degeneration of the optic nerve. Modern medicine has proved that sea fruits can become a great ally of good health. In that sense, annoying fish bones are no longer an excuse to exclude fish from our everyday table since we can find in every super market different kinds of fish fillets. Eating fish once in a week can prevent dementia, high blood pressure, while it stimulates the heart and allies with the fine lines and shapes of a silhouette. When the researchers found that the Japanese and Lapons who fed mainly on fish, had reduced heart attacks, they searched the miracle of Omega 3 fatty acids. Fatty acids, therefore, are precursors of prostaglandins, hormones that are basic cell components, are essential for the synthesis of many other hormones, for the development of the central nervous system, the good condition of the skin, hair and nails, beneficial for heart function, skin diseases and arthritis and contribute to the proper brain function. The same fatty acids can protect the expectant mother from the risk of premature birth and affect the correct weight of the fetus. A survey by the University of California in Alzheimer’s patients, showed that those who ate fish reduced by 70% the production of amyloid plaques that cause degeneration of the disease.

How to identify a fresh fish?

A sardine or a tuna consumed next to sea wave while on vacation and straight from the fisherman’s is the best one can provide to the human body. However, the city does not love fresh fish, which takes at least three days to get from the sea to our plate, and on the other hand, the city is “full of lies”. Unless you have your own fisherman who will protect you from the pitfalls, you will never know whether the Pelagic seabream has never seen the wild sea and not just the limited square meters of a fish aquaculture, whether the red mullet that is recommended to you as Hydriot speaks fluently Indian or Moroccan, or if the “side-splitting” Bass had not previously fallen into hibernation due to a freezer. In this case, the fresh frozen fish with full first and last names, is a guarantee. Direct cooling freezes in the fish flesh all the valuable ingredients and secondly, filleted and ready for use, serve as a valuable ally of the hasty worker housewife.

more for fisheating here

recipe for fish here

recipe for fish soup here

IMG_8495

2 thoughts on “ΨΑΡΟΦΑΓΙΑ / FISHEATING

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.