ΦΡΑΟΥΛΑ: ΚΟΚΚΙΝΗ, ΝΟΣΤΙΜΗ, ΘΡΕΠΤΙΚΗ, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ / STRAWBERRY: RED, TASTY, NUTRITIOUS, ABSOLUTELY NECESSARY

Είναι αυτή η εποχή του χρόνου που οι φρέσκες φράουλες κάνουν την εντυπωσιακή κόκκινη εμφάνισή τους στις λαϊκές αγορές, ένα γεγονός που σηματοδοτεί την είσοδο της άνοιξης στο χρονολογικό και κιρκαδικό ημερολόγιο μας. Πέρα από αυτό, μας δίνεται η ευκαιρία να είμαστε εξαιρετικά δημιουργικοί στην κουζίνα μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι φράουλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν παντού στη ζαχαροπλαστική. Πριν αρχίσετε να τρέχετε στην αγορά για να αγοράσετε φράουλες και να ετοιμάσετε το καλύτερο επιδόρπιο ή απλά να τις φάτε ωμές, ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά γεγονότα για την ιστορία και τις επιδράσεις τους στην υγεία.

IMG_9039

Γενικά

Οι φράουλες είναι ευρέως καλλιεργούμενα υβριδικά είδη του γένους Fragaria. Καλλιεργούνται σε όλο τον κόσμο για τους καρπούς του. Ο καρπός εκτιμάται ευρέως για το χαρακτηριστικό άρωμα του, το έντονο κόκκινο χρώμα, τη χυμώδη υφή και τη γλυκύτητα του. Οι φράουλες καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες, είτε φρέσκες είτε σε παρασκευασμένα τρόφιμα, όπως οι κονσέρβες, οι χυμοί φρούτων, τα παγωτά, τα milkshakes, οι σοκολάτες και άλλα γλυκά.

Ιστορία

Η πρώτη φράουλα κήπο αναπτύχθηκε στη Βρετάνη της Γαλλίας κατά τα τέλη του 18ου αιώνα. Οι Γάλλοι άρχισαν να μεταφυτεύουν τη φράουλα από το δάσος στους κήπους τους για συγκομιδή κατά τη διάρκεια του 14ου αιώνα. Ο Charles V, βασιλιάς της Γαλλίας το 1364-1380, είχε 1.200 φυτά φράουλας στο βασιλικό κήπο του. Πριν από αυτό, οι άγριες φράουλες και καλλιεργούμενες επιλογές από άγρια είδη φράουλας αποτελούσαν την πιο κοινή πηγή του συγκεκριμένου φρούτου.

Ο καρπός της φράουλας αναφέρθηκε στην αρχαία ρωμαϊκή λογοτεχνία σε σχέση με την ιατρική χρήση της. Στις αρχές του 15ου αιώνα οι μοναχοί Δυτικής Ευρώπης χρησιμοποιούσαν την άγρια φράουλα σε εικονογραφημένα χειρόγραφα τους. Η φράουλα ανευρίσκεται στην ιταλικά, φλαμανδική και γερμανική τέχνη και σε αγγλικά μινιατούρες. Το σύνολο του φυτού της φράουλας χρησιμοποιήθηκε για τη θεραπεία καταθλιπτικών νοσημάτων.

IMG_9024

Διατροφική αξία

Τα 100 g. φράουλες περιέχουν περίπου 30 kcal, 8 g. υδατανθράκων και 5,5 g. σακχάρων. Οι φράουλες είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και μια καλή πηγή μαγγανίου. Οι φράουλες παρέχουν αρκετές άλλες βιταμίνες και διαιτητικά ανόργανα συστατικά σε μικρότερες ποσότητες όπως οι βιταμίνες Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β9, Ε, Κ, φώσφορο, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο. Επιπλέον, οι φράουλες περιέχουν ένα μικρό ποσό σημαντικών ακόρεστων λιπαρών οξέων στο έλαιο των σπόρων τους.

Επιδράσεις στην υγεία

Λίγες μελέτες έχουν εξετάσει άμεσα τα αποτελέσματα της κατανάλωσης φραουλών στην υγεία του ανθρώπου. Ωστόσο, η περιορισμένη έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση φράουλας μπορεί να σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακής νόσου. Επιπλέον εργαστηριακές μελέτες έχουν δείξει ότι φυτοχημικές ουσίες (πολυφαινόλες και φλαβονοειδή, όπως ανθοκυανίνες, φλαβανόλες, φλαβονόλες και φαινολικά οξέα), οι οποίες είναι παρούσες στις φράουλες έχουν αντι-φλεγμονώδεις ή αντικαρκινικές ιδιότητες. Επιπλέον, χαμηλότερα ποσοστά υπέρτασης, φλεγμονής, καρκίνου, και του θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις έχουν συσχετιστεί με την κατανάλωση φράουλας σε επιδημιολογικές μελέτες. Αυτές οι ευεργετικές επιδράσεις της κατανάλωσης φράουλας σε ανθρώπους αποδίδονται στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης LDL στο αίμα, της ολική χοληστερόλη, της μείωσης της οξείδωση της LDL χοληστερόλης, και της μείωσης των υψηλών επιπέδων του σακχάρου στο αίμα μετά τα γεύματα υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και των υψηλών επιπέδων της χοληστερόλης του αίματος που παρατηρήθηκε μετά από την κατανάλωση λιπαρών γευμάτων.

IMG_9037

It is this time of the year that fresh strawberries make their impressive red appearance in the open markets, marking the entering of spring in our chronological and circadian calendars. Besides that, we are given the opportunities to be extremely creative in our kitchen, taking into consideration that strawberries can be used culinary everywhere. Before running to the market to buy strawberries and bake the best ever dessert or just eat them raw, let’s take a look at some facts about their history and health effects.

In general

The garden strawberry (or simply strawberry; Fragaria × ananassa) is a widely grown hybrid species of the genus Fragaria (collectively known as the strawberries). It is cultivated worldwide for its fruit. The fruit is widely appreciated for its characteristic aroma, bright red color, juicy texture, and sweetness. It is consumed in large quantities, either fresh or in such prepared foods as preserves, fruit juice, ice creams, milkshakes, chocolates and other desserts.

History

The first garden strawberry was grown in Brittany, France during the late 18th century. The French began taking the strawberry from the forest to their gardens for harvest in the 14th century. Charles V, France’s king from 1364 to 1380, had 1,200 strawberry plants in his royal garden. Prior to this, wild strawberries and cultivated selections from wild strawberry species were the common source of the fruit.

The strawberry fruit was mentioned in ancient Roman literature in reference to its medicinal use. In the early 15th century western European monks were using the wild strawberry in their illuminated manuscripts. The strawberry is found in Italian, Flemish, and German art, and in English miniatures. The entire strawberry plant was used to treat depressive illnesses.

IMG_9025

Nutritional facts

100 g. of strawberries contain approximately 30 kcal, 8 g. of carbohydrates and 5,5 g. sugar. Strawberries are an excellent source of vitamin C and a good source of manganese. Strawberries provide several other vitamins and dietary minerals in lesser amounts such as vitamins B1, B2, B3, B5, B6, B9, E, K, phosphorus, potassium, calcium, iron. Moreover, strawberries contain a modest amount of essential unsaturated fatty acids in the seed oil.

Health effects

Few studies have directly examined the effects of eating strawberries on human health. However, limited research indicates that strawberry consumption may be associated with a decreased cardiovascular disease risk and that the phytochemicals (polyphenols and flavonoids such as anthocyanins, flavanols, flavonols and phenolic acids) which are present in strawberries have anti-inflammatory or anticancer properties in laboratory studies. Additionally, lower rates of hypertension, inflammation, cancer, and death from cardiovascular diseases have been associated with strawberry consumption in epidemiological studies. These beneficial effects of strawberry consumption in humans are attributed to facts such as lowering blood LDL cholesterol levels, total cholesterol, decreasing the oxidation of LDL cholesterol, and decreasing the spike in blood sugar after high sugar meals and the spike in blood cholesterol seen after high-fat meals.

One thought on “ΦΡΑΟΥΛΑ: ΚΟΚΚΙΝΗ, ΝΟΣΤΙΜΗ, ΘΡΕΠΤΙΚΗ, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ / STRAWBERRY: RED, TASTY, NUTRITIOUS, ABSOLUTELY NECESSARY

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s