ΤΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / CHERRIES FOR BEGINNERS

Αν και η φράουλα σηματοδοτεί την άνοιξη, το κεράσι είναι το φρούτο που υποδέχεται το καλοκαίρι. Με εξαιρετικές επιδράσεις στην υγεία και υπέροχη γεύση, το κεράσι κατέχει περίοπτη  θέση στη διατροφή μας. 

Το κεράσι είναι ο καρπός πολλών φυτών του γένους Prunus. Το κεράσι είναι ένα σαρκώδες φρούτο. Τα κεράσια του εμπορίου συνήθως λαμβάνονται από το είδος Prunus avium που είναι επίσης γνωστό ως γλυκό κεράσι ή άγριο κεράσι. Το γηγενές φάσμα του γλυκού κερασιού εκτείνεται σε όλη την Ευρώπη, στη δυτική Ασία και σε περιοχές της βόρειας Αφρικής. Άλλα κεράσια που καταναλώνονται ευρέως προέρχονται από το είδος Prunus cerasus γνωστό και ως βύσσινο. Πολλά κεράσια είναι μέλη του υπογένους Cerasus. Το υπογένος αυτό είναι εγγενές στις εύκρατες περιοχές του Βόρειου Ημισφαιρίου, με δύο είδη στην Αμερική, τρία στην Ευρώπη και το υπόλοιπο στην Ασία. Άλλα κεράσια που καταναλώνονται προέρχονται από το υπογένος Padus.

IMG_0191

Ιστορία

Η αγγλική λέξη κεράσι προέρχεται από το γαλλικό “cerise”, το ισπανικό “cereza”, το οποίο προέρχεται από το Λατινικό “cerasum”, αναφερόμενο σε μια αρχαία ελληνική περιοχή κοντά στην Κερασούντα (Giserum) της Τουρκίας, από όπου αρχικά θεωρήθηκε ότι τα κεράσια εξήχθησαν στην Ευρώπη. Τα φρούτα καταναλώνονται από τους προϊστορικούς χρόνους. Το καλλιεργημένο κεράσι εισήχθη στη Ρώμη από τον Lucius Licinius Lucullus από τη βορειοανατολική Ανατολία, γνωστή και ως περιοχή του Πόντου, το 72 π.Χ. Τα κεράσια εισήχθησαν στην Αγγλία από τον Henry VIII. Τα κεράσια έφθασαν στη Βόρεια Αμερική στον οικισμό του Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης όταν η περιοχή βρισκόταν υπό την ολλανδική κυριαρχία.

IMG_0196

Διατροφική αξία

Η μέση σύσταση του εδώδιμου μέρους 100 gr φρέσκων κερασιών είναι: πρωτεΐνες 1 g, λίπη 0,2 g, διαιτητικές ίνες 2,1 g, σάκχαρα 12,82 g και 63 θερμίδες. Η σύσταση τους σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία είναι σχετικά χαμηλή και είναι η ακόλουθη: ασβέστιο 13 mg, σίδηρος 0,36 mg, μαγνήσιο 11 mg, φωσφόρος 21 mg, κάλιο 222 mg. H σύσταση τους σε βιταμίνες είναι η ακόλουθη: ασκορβικό 7 mg, νιασίνη 0,15 mg, φολικό 4 mg, β-καροτένιο 770 mg, βιταμίνη Α 64 IU, και άλλες βιταμίνες σε μικρότερες ποσότητες. Παρόλα αυτά η φυτική ίνα και οι βιταμίνες Α και C βρίσκονται σε σχετικά υψηλά ποσά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βύσσινα περιέχουν σχετικά μεγαλύτερες ποσότητες βιταμινών Α και C σε σύγκριση με τα κεράσια.

Επιδράσεις στην υγεία

Τα κεράσια είναι διουρητικά και χωνευτικά, ενώ διαθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες. Το χρώμα τους οφείλεται στην παρουσία χημικών ουσιών που ονομάζονται ανθοκυανίνες οι οποίες έχουν ευεργετικές δράσεις για την υγεία. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυξάνουν την παραγωγή ινσουλίνης από τα κύτταρα του παγκρέατος, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθά στην πρόληψη κατά του διαβήτη. Οι ανθοκυανίνες, λόγω αυξημένης έκκρισης ινσουλίνης, θα μπορούσαν να επιτρέπουν ένα καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης του αίματος και να αποτρέπουν την υπεργλυκαιμία που αποτελεί συνοδό χαρακτηριστικό του διαβήτη. Αν και οι ανθοκυανίνες υπάρχουν και σε άλλα φρούτα (σταφύλια, φράουλες, μούρα) φαίνεται από έρευνες ότι οι ανθοκυανίνες από τα κεράσια έχουν την ισχυρότερη δράση αναφορικά με την αύξηση παραγωγής ινσουλίνης από τα παγκρεατικά κύτταρα. Για το λόγο αυτό η κατανάλωση κερασιών συστήνεται και σε ολιγοθερμιδικές δίαιτες. Επιπλέον, η κατανάλωση των κερασιών ενδείκνυνται στην αναιμία, γιατί, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο, προάγουν την αιμοποίηση. Η περιεκτικότητά τους σε μεταλλικά άλατα αυξάνει τα αλκαλικά αποθέματα του οργανισμού, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της κόπωσης,  την παράταση της μυϊκής προσπάθειας και την ανακούφιση από ρευματικούς πόνους. Οι φυτικές ίνες και τα οργανικά οξέα που περιέχουν, τα καθιστούν έξοχα υπακτικά, με ισχυρή καθαρτική δράση.

IMG_0214

Although strawberry marks the spring, cherry is the fruit that welcomes in the summer. With excellent health effects and great taste, cherry holds a prominent place in our diet.

A cherry is the fruit of many plants of the genus Prunus. Cherry is a fleshy drupe (stone fruit). The cherry fruits of commerce usually are obtained from the species Prunus avium also known as the sweet cherry or the wild cherry. The indigenous range of the sweet cherry extends through most of Europe, western Asia, and parts of northern Africa. Other cheery fruits that are widely consumed are obtained from the species Prunus cerasus also known as the sour cherry. Many cherries are members of the subgenus Cerasus. The subgenus is native to the temperate regions of the Northern Hemisphere, with two species in America, three in Europe, and the remainder in Asia. Other cherry fruits are members of subgenus Padus.

IMG_0208

History

The English word cherry derives from French “cerise”, Spanish “cereza”, all originating from the Latin “cerasum”, referring to an ancient Greek region near Giserum, Turkey, from which cherries were first thought to be exported to Europe. The fruit has been consumed since prehistoric times. The cultivated cherry has been introduced into Rome by Lucius Licinius Lucullus from northeastern Anatolia, also known as the Pontus region, in 72 BC. Cherries were introduced into England by Henry VIII. Cherries arrived in North America early in the settlement of Brooklyn, New York when the region was under Dutch sovereignty.

IMG_0209

Nutritional value

The average composition of the edible part of 100 grams of fresh cherries is: 1 g. protein, 0,2 g. fat, 2,1 g. dietary fiber, 12,82 g. sugars and 63 kcal. Their composition in minerals and trace elements is relatively low: calcium 13 mg, iron 0.36 mg, magnesium 11 mg, phosphorus 21 mg, potassium 222 mg. Their vitamin composition is as follows: vitamin C 7 mg, niacin 0.15 mg, folic acid 4 mg, beta-carotene 770 mg, vitamin A 64 IU, and other vitamins in smaller quantities. However, dietary fiber and vitamins A and C are found in relatively higher amounts comparing to the other nutrients. It is worth noting that sour cherries contain relatively higher amounts of vitamins A and C than cherries.

Health effects

Cherries are diuretic and digestive. They also possess antiseptic properties. Their color is due to the presence of chemicals called anthocyanins that have been shown to exhibit beneficial health effects. Studies have shown that they increase insulin production by pancreatic cells, a fact that could contribute in the prevention of diabetes. Anthocyanins, due to increased insulin secretion, could allow better control of blood glucose and prevent hyperglycemia, which is an accompanying side effect of diabetes. Although anthocyanins are also present in other fruits (grapes, strawberries, berries), research shows that anthocyanins from cherries have the strongest effect in terms of increased insulin production by pancreatic cells. For this reason, cherry consumption is also recommended in diets. Due to their high iron content, cherries promote hematopoiesis; thus cherry consumption is recommended in anemia. Their mineral content increases the body alkaline reserves, helping to reduce fatigue, prolong muscle effort and relieve from rheumatic pain. Due to their content in dietary fiber and organic acids they also have a strong laxative action.

IMG_0219

One thought on “ΤΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / CHERRIES FOR BEGINNERS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s