ΤΑ ΒΕΡΙΚΟΚΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / APRICOTS FOR BEGINNERS

Τα βερίκοκα, μαζί με άλλα φρούτα όπως τα κεράσια, σηματοδοτούν την αρχή του καλοκαιριού. Εκτός από νόστιμα, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και μπορούν να σερβιριστούν με ποικίλους τρόπους στο τραπέζι μας: ωμά, αποξηραμένα, σε φαγητά ή γλυκά αποτελούν την ιδανική επιλογή για οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Το βερίκοκο είναι ένας καρπός που προέρχεται από πολλά είδη του γένους Prunus (πυρηνόκαρπα). Συνήθως, τα βερίκοκα ανήκουν στο είδος P. armeniaca, αλλά και τα είδη P. brigantine, P. mandshurica, P. mume και P. sibirica είναι στενά συγγενικά. Τα είδη αυτά δίνουν  παρόμοια φρούτα και για το λόγο αυτό καλούνται επίσης βερίκοκα.

IMG_0591

Ιστορία

Η προέλευση του βερίκοκου αμφισβητείται. Εισήχθη στην Ευρώπη από την Αρμενία όπου ήταν γνωστή κατά τη διάρκεια των αρχαίων χρόνων η καλλιέργεια του για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να θεωρείται ότι προέρχεται από εκεί. Η επιστημονική του ονομασία Prunus armeniaca (αρμενικό δαμάσκηνο) προέρχεται από αυτή την υπόθεση. Η εισαγωγή του στην Ελλάδα αποδίδεται στον Μέγα Αλέξανδρο. Κατά τη διάρκεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο στρατηγός Lucullus εισήγαγε μερικές βερικοκιές, μεταξύ των κερασιών, από την Αρμενία στη Ρώμη. Η προέλευσή του όμως θεωρείται ότι βρίσκεται στη βόρεια Κίνα και τη Μογγολία, όπου είχε γίνει η εξημέρωση του βερίκοκου και η καλλιέργεια του ήταν γνωστή από το 2.200 π.Χ., σύμφωνα με τον σοβιετικό βοτανολόγο Νικολάι Βαβιλόφ. Άλλες πηγές λένε ότι το βερίκοκο καλλιεργήθηκε για πρώτη φορά στην Ινδία περίπου το 3000 π.Χ.

IMG_0587

Επιδράσεις στην υγεία

Τα βερίκοκα περιέχουν διάφορα φυτοχημικά συστατικά, όπως η προβιταμίνη Α, το β-καροτένιο και οι πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένων των κατεχινών, που έχουν αντιοξειδωτικό ρόλο. Οι χημικές ενώσεις που αποδίδουν τη γεύση και το άρωμα στα βερίκοκα περιλαμβάνουν τη σακχαρόζη, τη γλυκόζη, τα οργανικά οξέα, τα τερπένια, τις αλδεΰδες και τις λακτόνες.

Σε μια τυπική μερίδα 100 γρ. τα βερίκοκα παρέχουν 48 kcal. Επιπλέον, παρέχουν 11 γρ. υδατάνθρακες, 1,4 γρ. πρωτεΐνες και 2,4 γρ. διαιτητικές ίνες. Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε διαιτητικές ίνες, η κατανάλωση βερίκοκου ανακουφίζει από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας. Επιπλέον, τα υψηλά επίπεδα των φυτικών ινών που προέρχονται από φρούτα και λαχανικά, έχουν καθοριστικό ρόλο σε ένα υγιές έντερο και μπορούν να αποτρέψουν την παχυσαρκία. Επιπλέον, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη τους, τα βερίκοκα μπορούν να καταναλωθούν από διαβητικούς ασθενείς σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες του διατροφολόγου τους. Τα ωμά βερίκοκα αποτελούν μια σχετικά καλή πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης Ε και βιταμίνης C, οι οποίες είναι απαραίτητες για την υγεία των ματιών, την παραγωγή κολλαγόνου και ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Στα αποξηραμένα βερίκοκα, η συγκέντρωση των θρεπτικών ουσιών αυξάνεται, με τη βιταμίνη Α, τη βιταμίνη Ε, το κάλιο και τον σίδηρο να ανέρχονται σε ημερήσιες τιμές άνω του 25%.

Βρείτε τη συνταγή για τα τρουφάκια απο αποξηραμένα βερίκοκα εδω.

Βρείτε τη συνταγή για το smoothie με βερίκοκο και μέλι εδώ.

IMG_0594

Apricots, along with other fruits such as cherries, mark the beginning of the summer. Not only they are delicious, but they are particularly nutritious and can be served in a variety of ways: raw, dried, in food or desserts they are the perfect choice for any time of the day.

Apricot is a fruit coming from several species of the genus Prunus (stone fruits). Usually, an apricot tree is from the species P. armeniaca, but the species P. brigantine, P. mandshurica, P. mume and P. sibirica are closely related. For this reason they bare similar fruit, and thus they are also called apricots.

History

The origin of the apricot is disputed. It was brought to Europe from Armenia where it was known during ancient times, and has been cultivated there for so long that it is often thought to have originated there. Its scientific name Prunus armeniaca (Armenian plum) derives from that assumption. Its introduction to Greece is attributed to Alexander the Great. During the times of Roman Empire, the General Lucullus imported some apricot trees, among the cherry trees, from Armenia to Rome. Its origin though is assumed to be in northern China and Mongolia, where the domestication of apricot would have taken place and it’s cultivation was known since 2.200 B.C., according to the Soviet botanist Nikolai Vavilov. Other sources say that the apricot was first cultivated in India in about 3000 BC.

IMG_0590

Health effects

Apricots contain various phytochemicals, such as provitamin A, beta-carotene and polyphenols, including catechins, which have an antioxidant role. Their taste and aroma compounds include sucrose, glucose, organic acids, terpenes, aldehydes and lactones.

In a typical serving of 100 g. apricots supply 48 kcal. Moreover they supply 11 g. carbohydrates, 1,4 g. protein and 2,4 g. of dietary fiber. Due to their high content in dietary fiber, apricot consumption relieves from constipation effects. Moreover, the increased dietary fiber coming from fruit and vegetables, possess a key role in a healthy intestine and can prevent obesity. Additionally, due to their low glycaemic index, apricots can be consumed by diabetic patients according to their nutritionist’s guidelines. Raw apricots are a moderate source of vitamin A, vitamin E and vitamin C which are essential for eye health, collagen production and a healthy immune system. When they are dried, apricots concentration of nutrients is increased, with vitamin A, vitamin E, potassium and iron having Daily Values above 25%.

Get the recipe for no sugar, no bake apricot truffles here.

Get the recipe for apricot honey smoothie here.

 

One thought on “ΤΑ ΒΕΡΙΚΟΚΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / APRICOTS FOR BEGINNERS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s