ΤΑ ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / PLUMS FOR BEGINNERS

Το δαμάσκηνο είναι ένα από τα πιο γλυκά καλοκαιρινά φρούτα. Ωμό, αποξηραμένο, σε μαρμελάδα ή ακόμα και μαγειρεμένο με κρέας, είναι πραγματικά νόστιμο. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά θρεπτικό λόγω της πλούσιας περιεκτικότητας του σε βιταμίνες και μέταλλα. Το δαμάσκηνο είναι ο καρπός του υπογένους Prunus του γένους Prunus, στο οποίο ανήκουν και άλλα υπογένη όπως τα ροδάκινα, τα κεράσια, τα βύσσινα, κλπ. Τα ώριμα δαμάσκηνα μπορεί να έχουν μια σκόνη-λευκή κηρώδη επικάλυψη.

IMG_1204

Ιστορία

Τα δαμάσκηνα πιθανότατα είναι ένα από τα πρώτα φρούτα που εξημερώθηκαν από τον άνθρωπο. Σήμερα, τρεις από τις πιο άφθονες ποικιλίες δεν βρίσκονται πια στη φύση. Υπολείμματα από δαμάσκηνα έχουν βρεθεί σε νεολιθικούς αρχαιολογικούς χώρους μαζί με ελιές, σταφύλια και σύκα.

IMG_1197

Επιδράσεις στην υγεία

Τα ωμά δαμάσκηνα περιέχουν περίπου 87% νερό, 11% υδατάνθρακες, 1% πρωτεΐνη και λιγότερο από 1% λίπος. Σε μια τυπική μερίδα (100 γρ.) τα ωμά δαμάσκηνα παρέχουν 46 kcal και αποτελούν μια μέτρια πηγή βιταμίνης C (12% της ημερήσιας αξίας), χωρίς άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Ωστόσο, όταν τα δαμάσκηνα αποξηρανθούν, το περιεχόμενό τους αλάζει. Ως εκ τούτου, είναι πλούσια σε διαιτητικές ίνες που συμβάλλουν στην αποκατάσταση της φυσιολογικής λειτουργίας του εντέρου και προλαμβάνουν ορισμένους τύπους καρκίνου, σε υδατάνθρακες (64%) και σε βιταμίνη Κ (57% της ημερήσιας αξίας) που συμβάλλει σε μια πιο υγιή λειτουργία του αιμοποιητικού συστήματος. Επιπλέον, αποτελούν μια μέτρια πηγή του συμπλέγματος των βιταμινών Β που κατέχουν έναν βασικό μεταβολικό ρόλο και ιχνοστοιχείων όπως το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, το κάλιο, ο φώσφορος, το ασβέστιο και ο σίδηρος, όλα απαραίτητα για μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή, δεδομένου ότι συμμετέχουν σε όλες τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού.

IMG_1196

Plum is one of the sweetest summer fruit. Raw, dried, in marmelade or even cooked with meat, can be really delicious. Plus, it is extra nutritious thanks to its rich content in vitamins and minerals. A plum is a fruit of the subgenus Prunus of the genus Prunus where other subgenera are catecorized such as peaches, cherries, sour cherries, etc. Mature plum fruit may have a dusty-white waxy coating. Dried plum fruits are called dried plums or prunes, although, in American English, prunes are a distinct type of plum, and may have pre-dated the fruits now commonly known as plums.

History

Plums may have been one of the first fruits domesticated by humans. Nowadays, three of the most abundant cultivars are not found in the wild. Plum remains have been found in Neolithic age archaeological sites along with olives, grapes and figs.

IMG_1195

Health effects

Raw plums contain about 87% water, 11% carbohydrates, 1% protein, and less than 1% fat. In a typical serving (100 g.) raw plums supply 46 kcal and are a moderate source only of vitamin C (12% of the Daily Value), with no other nutrients in significant content. However, when plums are dried, their nutritional content changes. Therefore, they are rich in dietary fiber, which contributes to the restoration of normal bowel function and prevents from certain types of cancer, in carbohydrates (64%) and in vitamin K (57% of the Daily Value) which contributes to a healthier haemotopoietic function. Moreover, they are a moderate source of the vitamin B complex which possess a key metabolic role and trace elements such as magnesium, manganese, potassium, phosphorus, calcium and iron, all necessary for a healthy and balanced nutrition since they are present in all metabolic functions.

IMG_1203

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s