ΟΙ ΜΠΑΝΑΝΕΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ / BANANAS FOR BEGINNERS

Οι μπανάνες δεν είναι μόνο γνωστές για το εξαιρετικό κίτρινο χρώμα τους, αλλά είναι απαραίτητα συστατικά για την καθημερινή μαγειρική και διατροφή. Τρώγονται ωμές, και μπορούν εύκολα να εκπληρώσουν την αίσθηση της πείνας, αποτελούν βασικά συστατικά για επιδόρπια όπως κέικ, τηγανίτες, banoffee, χυμούς και smoothies, ακόμη και σε συνταγές μαγειρικής για μεσημεριανό γεύμα και δείπνο σε ορισμένα μέρη του κόσμου. Βασικά, είναι παντού! Έχουν ακόμη και έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας διατροφή, καθώς είναι φρούτα που μας δίνουν απλόχερα ενέργεια, και συνοδεύον τη διατροφή μας κάθε ημέρα του χρόνου.

IMG_1916

Γενικά

Η μπανάνα παράγεται από διάφορα είδη φυτών που ανήκουν στο γένος Musa. Σχεδόν όλες οι βρώσιμες μπανάνες προέρχονται από δύο άγρια ​​είδη – Musa acuminata και Musa balbisiana. Τα φρούτα αναπτύσσονται σε συστάδες που κρέμονται από την κορυφή του φυτού. Οι μπανάνες έχουν ποικίλο μέγεθος, χρώμα και υφή, αλλά η σάρκα τους είναι απαλή και πλούσια σε άμυλο και η φλούδα τους μπορεί να είναι πράσινη, κίτρινη, κόκκινη, μοβ ή καφέ όταν είναι ώριμες. Οι μπανάνες που χρησιμοποιούνται στο εμπόριο συλλέγονται πράσινες. Ωστόσο, ωριμάζουν σε ειδικούς χώρους που είναι αεροστεγείς και γεμίζουν με το αέριο αιθυλένιο, γεγονός που προκαλεί την ωρίμανση τους. Αυτή η τεχνητή ωρίμανση είναι υπεύθυνη για το ζωηρό κίτρινο χρώμα, τη γεύση και την υφή τους. Οι μπανάνες αποθηκεύονται σε θερμοκρασίες μεταξύ 13,5 και 15°C, καθώς οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορούν να προκαλέσουν το μαύρισμα της φλούδας τους.

Ιστορία

Πρόσφατα αρχαιολογικά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η μπανάνα καλλιεργήθηκε στην Παπούα Νέα Γουινέα πιθανότατα από το 8000 π.Χ., υποδηλώνοντας ότι η εξημέρωσή της άρχισε πρώτα στην Παπούα Νέα Γουινέα και τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι μπανάνες βρίσκονται σε τεράστια ποικιλία. Οι μπανάνες βρίσκονται επίσης στην Αφρική, όπου έχουν επίσης από αρχαίων χρόνων καλλιεργηθεί.

IMG_1932

Επιδράσεις στην υγεία

Σε μια τυπική μερίδα 100 γρ. οι μπανάνες παρέχουν 89 kcal. Οι ωμές μπανάνες είναι πλούσιες σε νερό (75%), υδατάνθρακες (23%) και χαμηλές σε πρωτεΐνες (1%). Είναι πλούσια πηγή υδατανθράκων και ιδιαίτερα αμύλου και περιέχουν επίσης μέτριες έως πλούσιες ποσότητες ορισμένων μικροθρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη Β6, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό των αμινοξέων, γλυκόζης και λιπιδίων, τη σύνθεση αιμοσφαιρίνης και την έκφραση ορισμένων γονιδίων, η βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) που παίζει σημαντικό ρόλο στην κυτταρική αναπνοή, η βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ) που είναι απαραίτητη για τον ενεργειακό μεταβολισμό, η βιταμίνη C, απαραίτητο αντιοξειδωτικό και απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου στο σώμα μας, το μαγγάνιο που είναι απαραίτητο για τον μεταβολισμό και τη λειτουργία του αντιοξειδωτικού συστήματος και τέλος διαιτητικές ίνες που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του εντέρου και την πρόληψη του διαβήτη, της δυσλιπιδαιμίας και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Εκτός από το μαγγάνιο, οι μπανάνες πιστεύεται ότι είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε κάλιο, με την περιεκτικότητα τους σε κάλιο να είναι μία από τις υψηλότερες στα τρόφιμα. Ωστόσο, αυτός είναι ένας μύθος, καθώς άλλα τρόφιμα όπως το ωμό σπανάκι, οι ψητές πατάτες χωρίς τη φλούδα τους, η μαγειρεμένη σόγια, τα μανιτάρια Portabella και οι σάλτσες ντομάτας είναι σίγουρα πλουσιότερες σε αυτό το μικροθρεπτικό συστατικό, το οποίο είναι απαραίτητο για την ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών, το μεταβολισμό, το συστηματικό έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, τη νεφρική λειτουργία και πολλά άλλα. Ωστόσο, όταν οι μπανάνες αποξηραίνονται, η περιεκτικότητά τους σε κάλιο αυξάνεται θεαματικά.

IMG_1924

Bananas are not only famous for their exceptional yellow colour, but are essential ingredients to every day cooking and nutrition. They are eaten raw, and can easily fulfil the hunger feeling, they are basic ingredients for desserts such as cakes, pancakes, banoffee; juices and smoothies, even in cooking recipes for lunch and diner in certain part of the worlds. Basically, they are everywhere! They even possess a very important role in our everyday nutrition as they are our power providing fruits, and are here to accompany as every day of the year.

In general

Banana is produced by several kinds of plants belonging in the genus Musa. Almost all edible bananas come from two wild species – Musa acuminata and Musa balbisiana. The fruits grow in clusters hanging from the top of the plant. Bananas are variable in size, color and firmness, but their flesh is soft and rich in starch, and their skin may be green, yellow, red, purple, or brown when ripe. Bananas used for trade are picked green. However, they ripen in special rooms which are air-tight and filled with ethylene gas, which induces ripening. This artificial ripening is responsible for their vivid yellow colour, their flavour and texture. Bananas are stored in temperatures between 13.5 and 15°C, as lower temperatures can blacken their skin.

History

Recent archaeological evidence suggests that banana has been cultivated in Papua New Guinea from possibly 8000 BC, suggesting that its domestication started first in Papua New Guinea and Southeast Asia where bananas are found in a huge diversity. Bananas are also found in Africa, where they have also been long cultivated.

IMG_1925

Health effects

In a typical serving of 100 g. bananas provide 89 kcal. Raw bananas are rich in water (75%), carbohydrates (23%), and low in protein (1%). They are a rich source of carbohydrates and especially starch, and they also contain moderate to rich amounts of certain micronutrients such as vitamin B6 which plays an key role in amino acid, glucose and lipid metabolism and hemoglobulin synthesis and the expression of certain genes, vitamin B2 (riboflavin) which plays a key role in cellular respiration, vitamin B5 (pantothenic acid) necessary for energy metabolism, vitamin C, an essential antioxidant and necessary for collagen production in our body, manganese which is essential for metabolism, development and the proper function of the antioxidant system, and finally dietary fiber which is necessary for proper bowel function and the prevention of diabetes, dyslipidemia and certain kinds of cancer.

Except, manganese, bananas are thought to be particularly rich in potassium, with their potassium content one of the highest in foods. However, this is a myth as other foods such as raw spinach, baked potatoes without skin, cooked soybeans, grilled portabella mushrooms and processed tomato sauces are certainly richer in this micronutrient which is essential for fluid and electrolyte balance, acid-base homeostasis, glucose metabolism, systemic blood pressure control, renal function and many more. However, when bananas are dehydrated their potassium content spectacularly rises.

IMG_1917

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s